Sider
▼
søndag 27. april 2014
Storyboard
torsdag 10. april 2014
Problemstilling - utdypelse
Jeg har valgt problemstillingen "Er YouTube for alle?". Jeg tror jeg skal begynne å snakke om hvordan youtube kan hjelpe alle mennesker i alle aldre (ex. En mann lærer slipsknute, en tenåring lærer matte, en voksen dame lærer å lage mat, osv.).
Vil også snakke en del om hvordan folk med forskjellige interesser kan bli underholdt av YouTube (eks: Gamere, historiske videoer, dokumentarer, motetips osv.)
Skal derretter gå innpå hvordan barn kan finne masse upassende ting på youtube (en unge som finner en upassende musikkvideo e.l). Vil nok mest sansynligvis konkludere med at YouTube faktisk er for alle, men at foreldre bør passe på hva barna ser på.
Vil også snakke en del om hvordan folk med forskjellige interesser kan bli underholdt av YouTube (eks: Gamere, historiske videoer, dokumentarer, motetips osv.)
Skal derretter gå innpå hvordan barn kan finne masse upassende ting på youtube (en unge som finner en upassende musikkvideo e.l). Vil nok mest sansynligvis konkludere med at YouTube faktisk er for alle, men at foreldre bør passe på hva barna ser på.
tirsdag 8. april 2014
Tema + 3 forslag til problemstilling
Til oppgaven jeg skrev om for litt siden har jeg valgt å ha Youtube som tema.
Jeg har også kommet opp med tre eksempler til problemstillinger
1.Youtube er for alle: Her vil jeg snakke om hvordan youtube inneholder noe for enhver og alle.
2. Er innholdet på youtube skadelig for barn?: Her vil jeg snakke om hvor mye vold og andre ekle ting som finnes på youtube som barn finner.
3.Youtube har hjulpet mennesker i verden og verden generelt.: Her skal jeg snakke om ting youtube-brukere har gjort for verden/mennesker. eks: Kony osv.
Jeg har også kommet opp med tre eksempler til problemstillinger
1.Youtube er for alle: Her vil jeg snakke om hvordan youtube inneholder noe for enhver og alle.
2. Er innholdet på youtube skadelig for barn?: Her vil jeg snakke om hvor mye vold og andre ekle ting som finnes på youtube som barn finner.
3.Youtube har hjulpet mennesker i verden og verden generelt.: Her skal jeg snakke om ting youtube-brukere har gjort for verden/mennesker. eks: Kony osv.
Produksjonsplan
Innlevering
| Hva må gjøres? | Når skal det være gjort? | Hvordan / format? |
| Blogg-innlegg der du introduserer og forklarer oppgaven. | Innen mandag 07.04 kl 13.20. | Publiseres på din fag-blog. Godkjennes av medielærer. |
| Blog-innlegg med din produksjonsplan. Blog-innlegg med Tema + nevne 3 ideer til problemstilling. | Innen tirsdag 08.04 kl 15.00. | Publiseres på din fag-blog. Godkjennes av medielærer. |
| Veiledning på problemstilling | Innen Onsdag 09.04 kl. 15.00 | Godkjennes av medielærer |
| Blog-innlegg der du utdyper din problemstilling. | Innen torsdag 10.04 kl. 22.00. | Publiseres på din fag-blog. Godkjennes av medielærer. |
| 1. utk. til manus | fredag 11.04 | Godkjennes av medielærer |
| Blog-innlegg med Storyboard/- dreiebok. + innlevering på itslearning | Innen Torsdag 24.04 kl. 15.00 | Publiseres på din fag-blog. + innlevering på itslearning (pdf. i god kvalitet) Godkjennes av medielærer. |
| Ferdig digital fortelling. | Innen onsdag 30.04 kl.15.00. | Skolens hard-disk. |
| Presentasjon/visning av mediehistoriefilmer | 06.05: 1mfb | Skolens projektor |
| Refleksjon på engelsk. |
1mfb: Tirsdag 13.05
| Oppgave på Itslearning i engelsk-fagområdet |
mandag 7. april 2014
Mediehistorie - infotainment
I dag fikk vi en ny oppgave som skal gå gjennom media og engelsk. Oppgaven går ut på at vi skal jobbe med et selvvalgt tema i mediehistorien, utrykkshistorien eller designhistorien. Vi skal lage en digital fortelling i premiere hvor vi skal formidle et budskap på en undehroldende måte. For å kunne nå et større publikum skal vi lage dette på engelsk.
Denne oppgaven skal løses individuelt og vi skal lage vår egen problemstilling. Filmen skal vare i 3-6 minutter, og vi må ha med tittelside og rulletekst/-sekvens med kilder.
Manuset skal være på ca. 300 ord, og vi skal bruke vår egen stemme.
Vi vil få vurdering i engelsk skriftlig, muntlig, medieproduksjon og mediekommunikasjon.
Denne oppgaven skal løses individuelt og vi skal lage vår egen problemstilling. Filmen skal vare i 3-6 minutter, og vi må ha med tittelside og rulletekst/-sekvens med kilder.
Manuset skal være på ca. 300 ord, og vi skal bruke vår egen stemme.
Vi vil få vurdering i engelsk skriftlig, muntlig, medieproduksjon og mediekommunikasjon.


